5 savjeta za dobru prezentaciju

Jedan od najlakših načina komunikacije s investitorima i klijentima su prezentacije. Kroz njih prikazujemo i opisujemo naše uspjehe, vizije i nove ideje, no nerijetko u procesu upadnemo u zamku dosadnih prezentacija. Cilj prezentacije ne bi trebao biti čitanje sa slajdova, iznošenje nebitnih i suvišnih informacija i publika koja nije nimalo zainteresirana za temu. Danas za takve prezentacije ima jako malo mjesta u poslovnom svijetu, ali nitko Vas ne uči kako napraviti dobru prezentaciju. Zato smo odlučili prikupiti par savjeta i alata koji bi Vam bili od pomoći prilikom Vaše sljedeće prezentacije.
Počnite zarađivati ​​novac danas
Prijavite se besplatno

IZRADA PREZENTACIJE

Prije nego li se upustite u izradu prezentacije bitno je razmisliti o par stvari. Razmišljate o tome kao o stvaranju novog proizvoda za nepoznato tržište.

Koja je svrha Vaše prezentacije?

Razmislite s kojim povodom radite prezentaciju. Je li njen cilj informirati i educirati publiku ili im želite prodati Vaš sadržaj. U ovisnosti o odgovoru na to pitanje znat ćete kako formirati sadržaj. Naravno, uvijek je dobro imati nekakvu skicu ili plan o tome koje informacije želite predstaviti. Stoga, na primjer, bilo bi dobro da prilikom pisanja sadržaja postavite nekoliko ključnih riječi i fraza koje su lako pamtljive. Time će publika lakše pratiti sadržaj i asocirati ga s Vama. Kada odlučite o svrsi vaše prezentacije možete se poslužiti s nekoliko primjera koji će odgovarati vašoj temi. Primjere možete pogledati na genial.ly aplikaciji, pod stavkom inspirations. Tamo ćete naći primjere prezentacija koje vam mogu pomoći prilikom traženja dizajna, fonta grafika i slično. Također slična aplikacija je canva.com na kojoj možete birati dizajn prezentacije prema njezinoj svrsi.

Ciljana skupina

Nakon što ste odredili svrhu Vaše prezentacije bitno je definirati publiku kojoj će te ju prezentirati. Ovaj faktor je jedan od najbitnijih jer Vaša prezentacija može biti savršena, ali ako nije iznijeta pravim ljudima sve pada u vodu. Ova situacija se može odviti u dva slučaja.

Prvi slučaj je da točno znate tko Vam je publika. To mogu biti Vaši investitori, dugoročni klijenti, profesori ili neka određena skupina ljudi koja se okuplja ciljano uz neku temu, npr. turizam. U tom slučaju, vi kao govornik ne morate osobno poznavati te ljude, već poznavati njihove interese i zanimanja. To će Vam pomoći prilikom odabira rječnika, vokabulara i ključnih riječi. Kada ste savladali kako ćete i o čemu govoriti, morate prilagoditi sadržaj Vaše prezentacije. Ukoliko se radi o Vašim investitorima koje zanima porast, profit i brojčani podatci, prikažite ih kroz razne grafove, tablice i jasno naznačene podatke. Ukoliko znate da će te prezentirati djeci, koristit će te puno slika i videa sa što manje teksta na slajdovima.

Drugi slučaj je da ne poznate svoju publiku. Najbolji primjer za to je predstavljanje novog proizvoda ili usluge nepoznatom investitoru. U takvoj situaciji najbolje je imati kombinaciju grafova i vizuala koji će im pomoći da zamisle kako bi to moglo biti za njih profitabilno. Što se tiče tekstova i informacija koje treba iznjetiji, najbolje je postaviti se u perspektivu samog investitora. Postavite pitanja sami sebi kao da ne znate o čemu se radi. Time čete suziti količinu informacija na one najbitnije, a one dodatne možete nadodati usmeno ili ih postaviti na manje vidljivo mjesto. Također, kako bi izbjegli neugodna pitanja ili bili sto posto sigurni u sebe možete si napraviti Q&A dokument, na kojem čete napisat najgora pitanja koja Vam mogu biti postavljena i odgovoriti unaprijed na njih. Takav dokument Vam pomaže izbjeći neugodnu situaciju.

Pravilo 10-20-30

Kada se radi o prezentacijama uvijek morate razmisliti o tome koliko vremena čete imati, prezentirate li u živo ili preko interneta i koliko dugo će Vaša prezentacija trajati.

Kada se radi o prezentacijama u živo, uvijek je dobro razmotriti pravilo 10-20-30- To znači da prezentacija ne bi smjela imati više od 10 slajdova, trajati duže od 20 minuta i biti kreirana s fontom manjim od 30. Ovo pravilo je najbolje primjenjivo kada se radi o prezentacijama koje imaju puno sudionika, veliku publiku i ograničenje vremena. Ovo pravilo može se primijeniti i u korporativnom svijetu kada se radi o prezentiranju godišnjih izvješća, novih projekata i ciljeva. Logika koja podupire ovo pravilo je ta da će publika bit u mogućnosti koncentrirati se na sadržaj u tako kratkom periodu, a vi ćete imati dovoljno vremena da iznesete sve što smatrate bitnim.

Što se tiče prezentacija koje šaljete svojim klijentima ovo pravilo ne vrijedi. Možete ga se pridržavati, ali u tom slučaju bolje je sve informacije postaviti direktno na slajd. Preporuča se da sve podatke koji pokazuju statistike prikažete u obliku grafova kako bi klijent imao bolji pregled. Uz to možete koristiti boje i debljine tekstova kako bi naglasili nešto od iznimne važnosti ili privukli pažnju na podatak. Također, u ovoj situaciji bolje je imati više slajdova koji na sebi imaju manje teksta nego manje slajdova s više teksta. To prezentaciju čini preglednijom i lako čitljivom.

Storytelling

Storytelling je nešto o čemu danas svi pričaju. Standard prezentacija napušta klasično govorništvo i više uključuje izazivanje emocija kod slušatelja. Ovaj mali manipulativni trik mogao bi vam biti od velike važnosti. Princip na kojem se bazira omogućuje slušatelju da se emocionalno angažira oko sadržaja prezentacije. Koristeći storytelling osoba prezentira proizvod ili uslugu kroz priču koja ima uvod, zaplet i rasplet. Istraživanja su pokazala da ovakvi tipovi prezentacija pobuđuju pozitivne emocije u slušatelju i nesvjesno ga navode na koncentraciju i zanimanje za priču. Znanstvenici smatraju da se to dešava jer je ljudima, kao vrsti, urođeno da vole slušati priče i kada bolje razmislite takav pristup ima više smisla. Svatko od nas bi prije slušao uzbudljivu priču nego čitao jednolične tekstove i podatke sa slajdova.

Psihologija boja, dizajn i prostor

Naposljetku, kada ste razmislili o svim ostalim faktorima koji utječu na vašu prezentaciju, bitno je napraviti prezentaciju. U ovom trenutku imate sadržaj, grafiku i cilj vaše prezentacije i sad je bitno kako sve to predstaviti. Prilikom dizajna možete se koristiti različitim alatima kako bi prenijeli poruku.

Boje mogu igrati jako bitnu ulogu o tome kakav podražaj i reakciju će vaša prezentacija izazvati. Kada se radi o prezentacijama unutar korporacije, koristite zaštitne boje. Time podižete svijest i osjećaj solidarnosti unutar vašeg time. Slušatelji će se osjećati kao dio zajednice i znati će da je poruka namijenjena njima. Ukoliko prezentacija predstavlja neku ozbiljnu ili kriznu situaciju koristite neutralne tonove kao što su crna, tamno plava i siva, a bitne informacije naglasite crvenom bojom. Kontrast između tih boja privući će pažnju i naglasiti one najbitnije informacije. Kada se radi o prezentacijama namijenjenima djeci, koristite vesele jarke boje koje asociraju na zabavu i igru. Time će oni biti zainteresiraniji jer neće imati osjećaj da uče već da se zabavljaju.

Uz boje možete se poigrati i sa prostorom unutar prezentacije. Uvijek je dobro ostaviti malo prostora između tekstova zbog preglednosti, ali također možete postaviti slajdove koji imaju na sebi samo graf ili fotografiju koje će mozgu dati predah od silnih informacija. Također umjesto pisanja nekih procesa, bolje je prikazati ih fotografijama i strelicama kako bi ih se lakše zapamtilo. Ne kaže se uzaludno da slika govori tisuću riječi, a u novo doba čak se i slike mogu zamijeniti kratkim videima sa i bez zvuka koji će sigurno biti zanimljivi onima mlađe životne dobi.

 

 

Ukratko, prilikom izrade prezentacije mislite o poruci koju želite prenijeti. Razmišljate o tome kako angažirati publiku i stavite se u njihovu poziciju, kao da niste upoznati s temom. Postavljate im pitanja i tražite od njih da sudjeluju. Koristite se raznim tehnikama poput storytellinga i personalizirajte sadržaj. Nemojte nakrcati slajdove tekstom, neka bude kratko i jasno. I za kraj, najbitnije uživajte, opustite se i vaša publika će popratiti.

Vaši komentari (0)
Urednici WhitePress zadržavaju pravo uklanjanja komentara uvredljivih prema dugim ljudima, koji sadrže vulgarne riječi ili se ne odnose na predmet teme.
Administrator osobnih podataka je WhitePress Publishing LTD sa sjedištem u 590 Kingston Road, London SW20 8DN, vaši se osobni podaci obrađuju u marketinške svrhe tvrtke WhitePress sp.z o.o. i subjekte zainteresirane za marketing vlastite robe ili usluga. Marketinški cilj tvrtke WhitePress sp. Z o.o. uključuje komercijalne informacije o konferencijama i treninzima vezanim uz sadržaj objavljen na kartici Baza znanja.

Pravni temelj za obradu vaših osobnih podataka legitimna je svrha koju slijede Administrator i njegovi partneri (članak 6. stavak 1. točka f GDPR-a).

Korisnici imaju sljedeća prava: pravo tražiti pristup njihovim podacima, pravo ispravljanja, pravo na brisanje podataka, pravo na ograničavanje obrade i pravo na prijenos podataka. Više informacija o obradi vaših osobnih podataka, uključujući vaša prava, možete pronaći u našoj politici privatnosti.
Pročitajte sve
  • Još nema komentara na ovaj članak.
Administrator osobnih podataka je WhitePress Publishing LTD sa sjedištem u 590 Kingston Road, London SW20 8DN, vaši se osobni podaci obrađuju u marketinške svrhe tvrtke WhitePress sp.z o.o. i subjekte zainteresirane za marketing vlastite robe ili usluga. Marketinški cilj tvrtke WhitePress sp. Z o.o. uključuje komercijalne informacije o konferencijama i treninzima vezanim uz sadržaj objavljen na kartici Baza znanja.

Pravni temelj za obradu vaših osobnih podataka legitimna je svrha koju slijede Administrator i njegovi partneri (članak 6. stavak 1. točka f GDPR-a).

Korisnici imaju sljedeća prava: pravo tražiti pristup njihovim podacima, pravo ispravljanja, pravo na brisanje podataka, pravo na ograničavanje obrade i pravo na prijenos podataka. Više informacija o obradi vaših osobnih podataka, uključujući vaša prava, možete pronaći u našoj politici privatnosti.
Czytaj całość
Preporučeni članci